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STORYLIVING and EXPERIENTIAL TRAVEL* Do MORE ad Say LESS ** LIVING THE JOURNEY BEHIND THE SCENES!

Beyond a passive narrative by actively engaging to show values by putting things into territorial immersive practice.

 

ALL these exciting, dreamy words and headlines above resuming the ESSENCE of such unique and extraordinary way to express oneself while living own journey around the world

 

THERE ARE A FUNDAMENTAL TO DRIVE  IN ORDER TO EMBRACING SUCH TOURISM AND TRAVEL LIFESTYLE

  • Involving Guest,Travelers &Visitors  in a story … they become PLAYERS of the story itself PARTICIPATING it fully with ALL their senses and feelings in a deeply IMMERSIVE way.. they will feel part of the story and feel connected to the DESTINATION brand .. They become the JOURNEY itself
  • Creating valuable experiences - create products that displaying the destination/territory uniqueness,dedicate to living&sharing it and helping guests to do so too.
  • Memories are generated with enrichment program and activities that touch people's deep emotional keys - So the more senses will be touched ,the more unique the experience therefore higher value perceived!
  • PRIVILEGED Access   DISCOVERING places / situations / moments hardly seen / experienced by the majority of tourists ..“LIVING behind the scenes”

Clearly when guests and visitors understand they are receiving privileged access they feel they are a very special guest - their perception already is memorable!

    - Spending time into local homes and work's places participating in a hands-on activity this mean deliver to visitor while sharing with them too, somthing really special -So the VALUE EXPERIENCE PERCEPTION  JUST CAN KEEP RISING

   -DELIVERING Cultural enrichment and hands-on learning  as the  genuine chance for "stories to live" thanks to precious collaboration with LOCAL’s experience provider involved in the  realization of such authentic and reserved program!

 

  • Driving change - Beyond the classic methods of brands to promote a product, it is NOW crucial to display their commitment to take actions to drive change.

        - New responsible and sustainable business models  FOR the enhancement of                territories AND capable of generating economic opportunities FOR local                          territory,niches and remote destinations - IT IS undisputed that this last point                  strongly requires the support of the government to help local administrations                    committed  to entrepreneurial remodeling, tourism RESTART, development and              revitalization!


Queste parole e titoli sopra emozionanti e sognanti riassumono l'ESSENZA di un modo così unico e straordinario di esprimersi mentre si vive il proprio viaggio intorno al mondo

 

*** Al di là di una narrativa passiva impegnandosi fortemente a mostrare i valori della destinazione mettendo le "cose" in pratica con una profonda immersione territoriale!

 

FONDAMENTALI DA ATTIVARE PER ABBRACCIARE TALE TURISMO E VIAGGIO

  • Coinvolgere Ospiti, Viaggiatori e Visitatori in una storia da vivere .... GUIDANDOLI a trasformarsi in PROTAGONISTI della  stessa PARTECIPANDO a pieno con TUTTI i loro sensi e sentimenti in modo profondamente IMMERSIVO ... diventeranno parte della storia e si sentiranno legati al DESTINATION brand .. Diventeranno  loro stessi lesperienza in un viaggio e percorso autentico!
  • Creare esperienze di valore e  preziose - Ispirandosi alla profonda identita del territorio,dedicandosi a viverlea e aiutando il turita/ospite/viaggiatore a farlo..
  • UNICITA’ - Creare prodotti che mostrino l'unicità della destinazione / territorio, dedicarsi a viverla, condividerla ed aiutare gli ospiti a farlo 
  • RICORDI da PORTARE CON SE' - vengono generati con programmi di arricchimento e attività che toccano i tasti emotivi profondi delle persone -Piu’ sensi saranno toccati, più unica sara’ l'esperienza e più alto sara’  il valore percepito da ospiti ,visitatori,viaggiatori e turisti!
  • Accesso PRIVILEGIATO -  ALLA SCOPERTA di luoghi/situazioni/momneti difficilmente visti/vissuti dalla maggioranza dei turisti ....  “VIVERE il dietro le quinte. ..”

² Quando turisti e  visitatori capiscono di ricevere un accesso esclusivo si sentono  davvero degli ospiti molto speciali e dunque la loro percezione dell’esperienza e' memorabile!

² Trascorrere del tempo nelle case o nei luoghi di lavoro dei locali partecipando ad un'attività pratica ed immersiva, bhe’ certamente questo significa consegnare ai visitatori mentre lo si condivide anche con loro, qualcosa di veramente molto speciale - Quindi la PERCEZIONE DEL VALORE DELL’ESPERIENZA SARA’ SEMPRE  PIU’  IN CRESCITA!

 

Si tratta di quell’arricchimento culturale e apprendimento pratico come GENUINA opportunità per: “storie da vivere” grazie anche alla preziosa collaborazione con i fornitori locali di esperienze coinvolti nella realizzazione di programmi così autentici e riservati!

 

*Guidare il cambiamento - Al di là dei metodi classici dei destination brand per promuovere un prodotto, è ORA fondamentale mostrare il loro impegno a intraprendere azioni per guidare tale cambiamento.

 

Nuovi modelli di business responsabili e sostenibili * PER la valorizzazione di territori capaci di generare opportunità economiche locali e delle destinazioni di nicchia e / o remote

- È indiscusso che quest'ultimo punto richiede fortemente il supporto del Governo a sostegno delle Amministrazioni locali focalizzate al rimodellamento imprenditoriale, allo sviluppo e al rilancio del turismo.